jueves, 17 de mayo de 2007

Informe nº83 (Sobre el verb flipar)

Senyor Capità:

Jo, flipo.

I ho dic així, sense ni tan sols posar-hi admiració al final, amb aquella naturalitat que em deixa estupefacte: jo, flipo. Sense signe admiratiu.

Sóc ben conscient que aquest és el meu estat natural. Ja ho era abans, amb la diferència que flipar, per a mi, resultava una sorpresa diària. I em trasbalsava. I m'atordia. I m'emprenyava. Ara, no. M'adono que la flipadura constant en què visc instal·lat és tan natural en mi com la meva pell, com les durícies a les mans de tant enfilar-me per les cordes, com la camisa de ratlles, com els pantalons acampanats, com la gorra que em protegeix del sol i de la sal, com el lloro que duc penjat a l'espatlla.

Tot plegat ho he descobert avui, de bon matí, en llegir el diari que l'albatros de sempre (pura naturalitat volàtil) ha posat a les meves mans, com cada dia. I l'he fullejat. I n'he llegit els titulars. I m'he entretingut amb alguna notícia i amb algun article d'opinió. I he flipat, com sempre. Però m'he adonat que la meva perplexitat d'avui té un to diferent de la d'abans. Vull dir que no m'ha trasbalsat. Ni m'ha atordit. Ni m'ha emprenyat.

He notat, senyor Capità, que la perplexitat s'ha convertit tant en el meu estat natural que ja res no m'afecta. I potser hauria d'estar ben espantat per aquest fet. Però no n'estic. Gens. La qual cosa em confirma que sí, que visc l'estat de flipamenta com peix a l'aigua, com goril·la a la selva, com cocodril entre el fang, com Acebes en ple feixisme. La cosa més natural del món, vaja. I sense cap signe d'admiració.

M'adono també que la llarga temporada que he passat amb vós resseguint els pols cada vegada menys glaçats del nostre malhaurat planeta, constatant que sí, que l'homo sàpiens-sàpiens l'està fotent a la merda, m'ha proporcionat un distanciament tan gran de tot que ja res no m'afecta perquè, després d'aquella experiència, encara ho veig tot més absurd. Molt més absurd.

¿Què fan, els candidats de l'alcaldia de Barcelona, prometent mil reformes (idees genials!) per adecentar la Barcelona més vella de totes les barcelones que es fan i es desfan, si la Barcelona abocada al mar serà engolida per aquest mar d'aquí a no res? Amb l'aigua salada fins a la plaça Catalunya, com parlaran de les reformes del barri gòtic i del barri del raval? Amb un megàfon des d'una barca? ¿Per què no hi ha cap candidat que anunciï un contacte immediat del seu partit amb els enginyers dels Països Baixos que ens poden assessorar en el gran tema de la contenció de l'aigua del mar? Que no llegeixen els diaris, els candidats a l'alcaldia?

Flipo, senyor Capità. I sense admiració. I sense res.
Sort que visc en una pàtria flotant! Ara sí que hi poso admiració, senyor Capità. Sempre a les vostres ordres.

16 comentarios:

Ramon Aladern dijo...

Molt bona reflexió, acollida. La inconsciència (no consciència) és la que domina el món actual.
(ei, però nosaltres sempre tindrem el vaixell per navegar!)
Petons d'estrena!

Giorgio Grappa dijo...

Ben volgut Grumet! (així, amb admiració i tot, que bé te'l mereixes --el signe-- i bé te la meirexes --l'admiració mateixa--)
Felicitats pel canvi, esperem que aquest nou embolcall per al vaixell done bons resultats.
Aix, la mar, que ja va creixent i se'ns engolirà les meravelloses riberes, platges, marjals, albuferes, i molts horts que també se n'anarian a pastar fanc salat! De pas, s'endurà per davant molt de desgavell urbanístic; però em tem que el resultat global serà un desastre.
Per fortuna, sempre ens quedarà el vaixell.

(Eps! Crec, Grumet, que tens limitats els comentaris als usuaris de gmail i blogger; no sé si és això el que vols...)

acollida dijo...

Hola, ramon i giorgio!
Ostres! Això que em dius, Giorgio, no ho sabia... Vaig a estudiar-me el manual d'instruccions... Ja torno.
EL GRUMET

isnel dijo...

Jo també flipo, grumet, però de la banda de la ciutadania, per entendren's. Aquest matí me n'he anat a repartir el programa electoral de la meva llista (sí, sí, jo també em presento, però no pas d'alcaldable, no!!!) i me n'han passat tantes... Te n'explico només una: un senyor que em pregunta: y aquí dentro ya van los sobres? I jo que li dic que sí, els de la nostra llista. Ah, pues déme tres, que en casa somos tres, y así ya no nos tenemos que preocupar más por las votaciones del domingo. I no ha volgut saber ni què "prometem", ni qui som, ni res de res. Ell només volia els 3 sobres per anar a votar i no haver de llegir ni pensar res. Sort que es veu que érem els primers que passàvem per casa seva, sinó ja tindria els 3 refotuts sobres, però d'una altra candidatura! Jo, grumet, flipo que dóna gust.
Una abraçada, guapo!

Cris M. dijo...

Ieeeeeeee!!!!
Que m'havia perdut!!!! Sort que ja us he trobat... i espero que aquest canvi funcioni, eh!!! ^^
Jo, la veritat, no sé com acabarà la política... crec que la democràcia, igual que qualsevol altre sistema polític anterior, acabarà desapareguent per aparèixer un nou sistema. En fi, us deixaré una temporadeta, perquè tinc molta feina!!! Intentaré passar pel vaixell quant tingui un momentet!!! Molts petons a tots!!

Capità Tux dijo...

Jo et vote, Isneeeeel!
Jo et vote, jo et vote, jo et voteeeeeee!
I el Giorgio diu que també et votaaaaaaa!

Unknown dijo...

Grumeeeeeet!!!!
Que tal el nou oceà??? Espero que el vaixell navegui millor per aqui!!!

Mentrestant, hi tenim per flipar cada dia, els polítics ens la tenen jurada a tots els ciutadans!!! :S

Unknown dijo...

Eeeeeehh!!!

Que no hi ha ningú a coberta???????

Esteu tots dormint????

Giorgio Grappa dijo...

Festa! Festa! Festa!

FESTA! FESTA! FESTA!

FESTA! FESTA! FESTA!

(A veure si algú capta la indirecta...)

Cris M. dijo...

Ieeeeeeeeeeee!!!!!! Ja Estic dels exàmens, ja podem fer una super-festa!!!! :P
jujuju... ^^

Giorgio Grappa dijo...

Ei, Silenci! Ja has acabat amb els exàmens? Doncs, vinga, anem a celebrar-ho! Festa! Festa! Festa!

Unknown dijo...

Inga obrim l'ampolla de cava!!!!

Cava que s'acaba!!!!!

isnel dijo...

Em penso que hauríem de donar un cop de mà al grumet i venir a escombrar la coberta un dia d'aquests. Algú s'hi apunta? Després podríem obrir una ampolla de cava i mirar el mar, tot esperant que en Cisco acabi el sopar. I, després de sopar... Bé, després de sopar ja es veurà, no? ;)

Giorgio Grappa dijo...

Ja estic ací amb l'escombra, el motxo i la mopa, Isnel! Vinga, per on comencem? A veure, ja sé, comencem per la bodega, que és la part més important del vaixell!

Ramon Aladern dijo...

D'acord, d'acord... anem a endreçar tot això. Però què us sembla si primer esmorzem?!
;)

jesus dijo...

Hola, Grumet
(haig d'escriure Grumet amb majúscula, per cert, o no cal?)
Va, escriu-me, que tinc coses per explicar.
jesusmgacia98@gmail.com